Som en av de ledande möbelmässorna i världen är vi måna om att stärka upplevelsen och bjuda in till en än mer dynamisk mässa nästa år. Vi har tagit del av all feedback från våra utställare och vill gärna dela med oss av några av de uppdateringar vi implementerar. Utöver att erbjuda den bästa plattformen för affärsmöjligheter i Skandinavien, är vår målsättning att skapa en stark mässa med ett internationellt perspektiv.
• Med en genomtänkt layout, kurerade placeringar och en bra balans mellan hallarna kommer vi att stärka upplevelsen för både utställare och besökare.
• Genom att erbjuda fler platser att äta, mötas och nätverka på skapar vi bättre affärs- och nätverksmöjligheter för alla. På mässan 2024 kommer alla tre hallar att innehålla en pop-up designbar i samarbete med en designer och/eller ett designvarumärke. Varje hall kommer även att innehålla en mötes- och arbetsplats.
• Hall B kommer sjuda av energi med en ny satsning på både nytänkande unga designvarumärken och ett område för workshops i samarbete med en svensk designstudio. Här hittar man även Greenhouse – vår populära plattform för nya designer och designskolor – samt en gästutställning och ett urval premiumvarumärken med arkitektoniska detaljer och innovativa produkter.
• SFF Talks program kommer att kureras i samarbete med tre internationella medieplattformar för att öka synlighet och räckvidd samt säkra en hög kvalitet till innehållet. Scenen kommer att placeras i hall C och programmet med huvudtalare och paneler kommer att fokusera på kunskapsdelning och nya idéer.
• Greenhouse har inlett ett samarbete med den amerikanska plattformen Sight Unseen. Utöver ett partnerskap som sträcker sig över hela året kommer Sight Unseen att dela ut ett Best in Show-pris på Greenhouse. Vi fortsätter även med vårt omtyckta mentorskap för att ytterligare lyfta unga talanger och främja nya satsningar.
• I februari 2024 organiserar vi tre pressturer med inbjudna journalister, och inleder ett omfattande arkitektprogram och inköpsprogram för att skapa fler affärsmöjligheter för våra utställare.
• The Nude Edition: Vi utökar vårt område med färdigbyggda montrar av återvunnet material, vilka erbjuder utställare ett hållbart och smidigt sätt att ställa ut. Montrarna i The Nude Edition kommer inför 2024 att finnas tillgängliga i två olika storlekar.
• Vi stärker vårt samarbete med Stockholm Design Lab för att skapa starka annonskampanjer för både nationella och internationella tidningar, tidskrifter och plattformar.
• Vi kommer att erbjuda ett kvalitativt utbud av utställningar och workshops, inklusive en Guest of Honour-utställning med en internationell studio på entrétorget. Det underliggande temat för 2024 kretsar kring samtal och sammanhang – och vi skapar ett innehåll som syftar till ett fördjupat kunskapsutbyte för att stärka våra affärer i en utmanande tid.
Vi är väldigt tacksamma för allt engagemang och all feedback – tillsammans stärker vi Stockholm Furniture Fair som Skandinaviens främsta plattform för affärer.
Vänliga hälsningar,
Team Stockholm Furniture Fair